fredag 28 september 2007

Kongruent


Idag på morgonen har jag lagt upp ett par byxor, förhört Annie på läxan och plattat hennes hår. Var på morgonmötet 7:30 pip.Detta skriver jag bara för att ni ska pusta ååååååhhhh men jag är ju morgonmänniska så don´t feel that way :)

Morgonmötet var ett möte för kvinnliga chefer. Nu är det ju så att jag inte längre är chef över människor men jag är chef över systemen istället.

Kommunikation var på schemat och vi träffade en tidigare landslagstränare för Sverige och han gick igenom massor av enkla intressanta saker.
Röda tråden var våra ”ramar”, hur vi är formade och tänker. Poängen var att spräcka ramen ibland. Många har svårt för att tänka om, göra nya saker etc.
Man ska då fråga sig:- Varför?- Vad skulle händer om?- Vad är det värsta som kan hända?
När man fått personen att tänka på dessa frågor så kanske förändringen inte blir så svår eller blir ett stort hinder.

Viktigt för en chef är (även förälder) denna har ni hört förut men nu ska vi börja använda rätt ord!

Kongruent – lev som du lär

Dagens: Byxor från Kapp-Ahl lite frackaktigt längst upp och skjorta H&M

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hejsan svejsan! Måste säga att din vita blus är jättefin..jag är ute efter en vit blus, har hittat en på Vero Moda som jag tror jag ska köpa. Men den du har är jättefin.
Lite skrivkramp idag eller ;-)hihi

28 september 2007 kl. 10:53  
Anonymous Anonym sa...

jag pustar ååååhhhh...herregud människa vilken tid går du upp?? hur många timmar per natt sover du egentligen??

28 september 2007 kl. 11:36  
Anonymous Anonym sa...

Tjenare!
Sussie du är verkligen alert. Hur gammal hade du tänkt att bli. Du kan inte köra för fullt alltid du måste ta en paus ibland. Hoppas du slappar framför soffan idag och ser Idol.
Blusen du har på dig var jättefin.
(Du har ju alltid fina kläder i och för sig).

28 september 2007 kl. 14:51  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida