onsdag 10 oktober 2007

Pass hos Polisen


Jaa det var ju ett kapitel för sig...
Tar kölapp och väntar och väntar, det blir ju vår tur så småningom och jag säger med att leende
- jag ska ha två nya pass och lägger fram de gamla jag har med mig. Käringen (som jag nu kallar henne) snörper på munnen och säger
- SKA HA! Avvaktar en stund och fortsätter ”Var är blanketten???”
Jag ser frågande på henne
-"vilken blankett"?
- ja det ska fyllas i en blankett och de ligger där borta och hon pekar.
Jag stövlar till blanketterna och döm om min förvåning när hon trycker fram nästa nummer. Irriterat fyller jag i blanketten och ställer mig vid hennes plats igen. Hon säger efter några minuter att:
- du kan ta en ny nummerlapp!!!!!
- SKA JAG STÄLLA MIG SIST I KÖN IGEN och varför?
- Ta en ny nummerlapp, säger hon och viftar med mina pass och ler snett eller rättare sagt lite överlägset.
- Skojar du eller? Varför kan du inte hjälpa mig när du är klar med nuvarande kund?
- Ta en ny nummerlapp!
Jag går till nummerlapparna och tar en och hamnar sist i kön igen...Sedan försvinner käringen, kanske hon är orolig för att få mig som kund igen för jag kan säga att jag svor ett par gånger och blev skitförbannad!!!!!Käringen glider in igen efter en stund och tittar oroligt åt mitt håll. Då!!!! hoppas jag att få henne igen för det finns en tanta till som expedierar pass, känner att hon ska få höra ett och annat. Det går en stund till men sedan är det min tur! Jag går fram till henne igen och jag tuggar fradga (jag lovar) och säger att jag blivit behandlad väldigt ohövligt!!! Döm om min förvåning när hon säger:
- Jag måste väl få gå på toaletten? Är hon helt förvirrad eller? Det gjorde hon ju efter kund 2 eller hur!
- Jag skulle ju bara hämta blanketten, svarar jag och du trycker fram ett nytt nummer.
- Jag måste ju få gå på toaletten (hon ÄR förvirrad!) Jag pressar fram ett leende och säger:- vi släpper det!
Det blir alltid revansch på något sätt så någon gång i framtiden så får hon igen!!

Dagens: Kjol från Michiko Koshino, Replay stövlar och top från Capri collection

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

What goes around...comes around...sicken människa!!

10 oktober 2007 kl. 13:18  
Anonymous Anonym sa...

Jag trodde hon skulle tvinga dig att fota framför kassan där kamerorna står. Det hade nog också blivit en rolig historia. Kom ihåg att den här damen är inte där för dig, du är där för henne... Eller?!

Hälsningar från en anonym med dansskor

10 oktober 2007 kl. 14:34  
Anonymous Anonym sa...

Snygga stövlar!

10 oktober 2007 kl. 20:44  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida