tisdag 29 januari 2008

Slutet på förra veckan

Torsdagen var hektisk!!! Slutade inte förrän 19:30 och därefter hämta sonen och äta.
Fredagen skulle jag ha med mig fika...
Ringer från arbetet till mannen när han handlar meddelar - KÖP ÄGG!

Klockan 21:20 var klar med vardagsbestyr och helt slut... nu ska jag baka :(

Öppnar kylskåpet och sträcker fram handen till "ägghyllan" ........ TOMT! stirrar och tittar "det kopplar inte" jag ska BAKA NU!

Sketförbannad som bara en tjej kan bli ringer jag min man... och meddelar att inom 5 minuter ska äggen vara här.

4 minuter går och det kommer en vit Volvo med skrikande bromsar med en jäktande Bo-Allan bärandes på ett flak ägg.

Nåväl slänger ihop kakan men tröttheten gör sig påmind... börjar få ont i huvudet halvt svimfärdig och yr.

Kakan ska vara inne i ugnen i 20 minuter och jag tar ut den efter just 20 minuter och känner på den.

Kakjäveln sjunker ihop!

Jag går och lägger mig helt slut klockan 23:45.

Upp dagen efter 05:30 ingen tid att förspilla här ska bakas. Mannen tar den misslyckade kakan och tar med den till sitt arbete (mmm va gott tyckte de men de meddelade att de inte trodde att Susanne kunde baka). Där blir det inget mer bakverk från mig iallafall :)

Slänger ihop en kaka till men nu är nästan kakaon slut så det får bli en blek en.

Nåväl den ser ut att blir lyckad så morgonbestyren tar vid.
Ser då till min chock att Adrian ska till tandläkaren klockan 08:00..........
Ring ring - du Anders kan du åka till tandis jag hinner inte.... Nej "målaren" är sjuk så jag målar och kan inte åka men jag ringer farsan.

Farfar kommer 07:40 och åker med Adrian till tandis. Jag stressar vidare och får iväg resten till skolan. Nåväl då är det bara jag, Alvin och kakan som ska iväg. Fikat börja 9:30 så jag bör vara där en stund innan.

DÅ ringer telefonen... det är tandis som meddelar att Adrian vägrar ta bedövning om inte mamma eller pappa är med...

Ge mig 10 minuter så kommer jag!
In i bilen med allt och Alvin meddelar surt att han minsann också ska till tandläkaren och inte till dagis. Bit ihop bit ihop inte blir stressad eller sur för då blir det pannkaka när jag lämnar på dagis och dåligt samvete... ja ni vet hur det är.

Talar om för Alvin att det inte går och kommer på en bra anledning på att det inte går och han köper den. Iväg till tandis och Adrian får bedövningssalva...

Men det var verkligen synd om honom, en bit fyllning hade lossnat och hade tryckt upp sig i tandköttet och det var jättesvullet, så de var tvungna att få bort den biten och stora krokodiltårar rullade!!!
Åh vad ont det gjorde och vilken tid det tog innan de fick bort biten, slipen var framme och tång med diamantnånting.
Klockan blev 09:00 när det var klart och som tur var så var farfar kvar och alldeles ovetandes om att de ringt mig och som körde Adrian till skolan.

Jag åkte racer till arbetet med kakan.

Där går turbon över efter ett dygn och jag går ner lite i hjärtslag men det tar en stund att varva ner, puh! Jag hade åkt i 200 knyck 24 hours så man går inte utan småspringer både vad gäller benen och arbetet.

Skönt med helg!

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Välkommen hem från Stockholm förresten :-)

30 januari 2008 kl. 08:07  
Anonymous Anonym sa...

Phew...Jag blir trött bara av att läsa, du ställer för höga krav på dig själv...du är inte superwoman..dock det närmaste superwoman som jag träffat på :-) jag skulle ha skitit i baket o köpt den förbaskade kakan :-)Man hinner inte ALLT, särskilt om man har 4 barn, 2 hundar,hus o jobbar heltid.

30 januari 2008 kl. 13:00  
Anonymous Anonym sa...

styr och ställer över din man märker jag.

1 februari 2008 kl. 16:02  
Anonymous Anonym sa...

nu tycker jag det e dags för lite uppdatering ; )
välkommen hem!!!
Linda

4 februari 2008 kl. 08:26  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida