måndag 19 november 2007

Rör du på fläsket?

Hej idag ska vi tala om träning!
Rör du på dig eller sitter du mycket stilla på dagarna typ som jag vid ett skrivbord?
Hinner du inte träna?

SKITSNACK!
Visste du att till hundra procent är det just du som hinner...
Det är bara personer som inte tränar något som säger att de inte hinner, är inte det märligt?
Jag bara undrar kan du inte ändra meningen till att näää jag känner eller vill inte det.

Ser du på TV? Mmmm jag misstänkte det...


Läste om en 8-barns mor som tränar minst 5 gånger per vecka och nu håller du väl på att trilla av stolen, hur hinner människan?

Planering och planering och åter planering.

Jag tränar ca 5 gånger i veckan också och har 4 barn och arbetar heltid. Jag tränar 2 ggr/veckan på lunchen och det kan nog de flesta göra om de kan tänka sig gå hem en halvtimme senare. Eller ruckar den på dina rutiner...
Men nu skyller du väl på hämtning av barn. Då kan man träna innan man går till arbetet etc etc etc etc etc etc det finns alltid lösningar. Jag sitter inte här som ditt dåliga samvete utan det är för att vi ska må bättre.
När jag arbetade på NON så kom jag hem tidigast 19:00 och då hade jag inte många minuter över på dygnet men jag la de på träning annars hade jag aldrig orkat med mitt arbete, låter konstigt men så är det.
Skapa bra blodcirkulation och få syre. Du frisläpper "lyckohormoner" det är ju inte helt fel.
PLANERA

Just nu så är min motivation låg, men det står en liten jävel med en eldgaffel och sticker mig där bak och menar att snart har du semester i 2 veckor!
Så jag kämpar på.

Dock så har en förkylning dykt upp men den kommer inte att stoppa mig. Har inte ont i halsen och allt från halsen och ner betyder vila annars jobba på. Så det blir löpning imorgon lugnt.

DET HÄR VILL JAG HA KOMMENTARER AV ALLA så klicka på kommentar och skriv in din text och klicka på Anonym. Skriv under med ditt namn om du vågar :)

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Bra skrevet! :) så ska det låta.....

20 november 2007 kl. 13:27  
Anonymous Anonym sa...

Det är sant det du skriver, nog skulle man hinna med att träna..har ständigt dåligt samvete över att man inte gör nåt!! Jag får t om träna gratis med jobbet.

22 november 2007 kl. 15:48  
Anonymous Anonym sa...

Jag håller med om det du skriver, även om jag måste stressa iväg för att träna mår jag mycker bättre efteråt!
Du får mycket mer positiv energi av att träna!
Så prioritera!

23 november 2007 kl. 10:08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida