onsdag 12 november 2008

Vet du att?


När jag var liten så fick man inte muläta skinka eller hyvla skidbacke på osten.

Mina barn och jag hyvlar som galningar skidbacke på osten och det gör ingenting!
Skinka muläter vi så fort det finns.

Åt själv igår massor av skivad kokt skinka med senap på! Gott som mat-Tina säger eller Eva :)
Så på 2 dagar har vi köpt skinka för 120:- (köper inte så billigt som möjligt utan så lite extra tillsatser som möjligt)

- mycket va?
men inte om du tänker på att det är nyttig mat och precis det som vi ska stoppa i barnen och oss själva så jag säger bara en sak

- ös på!
lägg ihop allt skit du köper som alkohol och kvällstidningar och "gott" till helgen som är skräp!
Så har du något att jämföra med bra < > dåligt

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Sant, hör fortfarande min mamma då vi var små, Gör ingen skidbacke nu! , Endast EN skiva skinka ! :). Jag håller med dig. Sasta på riktig mat och inte en massa skräp och låt barnen äta sig mätta . Carina

13 november 2008 kl. 13:56  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida