söndag 1 juni 2008

Cykelgiro

Gårdagen började med underbart väder och jag vaknar 4.57

Går upp vid 6.00 och sätter på tvätt och städar toaletter och ut med hundarna. Plockar rent allmänt och vattnar blommorna.

Klockan 9.00 var jag på 9 km spåret och det var 21 grader. Efter löpningar är man torr i munnen vill jag lova... hällde i mig hela flaskan med vatten.

Iväg till Maxi där det skulle finnas svenska jordgubbar. Fanns både svenska och belgiska och de belgiska var mycket godare och sötare så de fick bli de.

Bolaget nästa och skulle köpa någon avec till efterrätten och då kommer flaskan med vatten till känna... helt grön i ansiktet så pinknödig!!! Tjohoooo vad snabbt det gick med likör och bubbel.

Klockan 15.00 var det lucköppning och vi sitter 8 personer hemma hos oss, festen har börjat!
Till Germundared blev första stoppet vi är 6 personer och förrätt grekisk sallad och en svalkande martini med is.

Varmrätt och vi får fransk kycklinggratäng och det var riktigt gott. Välkomstdrinken luktade sprit, puh jag passar mig och det får jag höra resten av kvällen "typ när kommer du och dricker upp drinken Suss" Sedan hem till oss och vänta på våra gäster. Det blev grannen och ett annat par som vi aldrig träffat förut.

Upp till festplatsen vid 22.30 och danza danza. Hem och släcker lampan 1.45.

Vaknar 8.00 av sonen som är 4 år och som förklarar att
- man får ont i magen om man inte äter frukost när man vaknar och det har ju han gjort nu, mannen "trött" jag upp och hoppa!

Röjer och fixar och är inte så dålig utan mest trött. Funderar ut dagen och den blev minitåg vid SP och sedan bad i Sjömarken med ett stopp för inköp av pizza som delas och kan ätas på stranden.

Varmt varmt 30 grader!!! På vägen hem köps det en barnpool så man kan kyla av sig och barnen roade sig hela eftermiddagen med den och jag på soffa och mannen i hammock!

Kan bara sammanfatta att cykelgiro är bland det roligste som finns i festväg!
Längtar redan till nästa.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida