söndag 18 maj 2008

Göteborgsvarvet och resten av lördagen

Kom till GBG i lagom tid och hade kommunikation med Kirsti om var jag och hon befann oss.
Fram till spårvagnarna vid Universeum Liseberg och hoppar på en spårvagn som ska gå till varvet. Kom på att jag glömt min klocka så jag kan inte ha någon koll...

Dock skulle jag bytt till en annan spårvagn men valde att följa strömmen på 1,5 km till start vilket gjorde att jag kom fram 30 minuter innan start. Stress och toakö som slutade med att jag fick gå före...

Under promenaden till start kommer stämningen som inte går att beskriva. Två helikoptrar cirkulerar och det är stämning på hög nivå.

Jag kommer alltså in från fel håll och möter 2 poliseskorter på motorcykel och sedan bilen med stora digitala siffror och eliten är framför mig!!!
Först 6-7 stycken Kenyaner som är långa och smala som spagetti och springer i ett tempo som får håret att resa sig. Sedan förväntar jag mig att tränaren på Onyx ska komma och det gör han och jag VRÅLAAAR HEJJA PAAASI!!!
Han fick nästan en hjärtattack men jag är övertygad om att han sprang med lätta steg direkt efter:)

Möter upp Kirsti och kissa och sedan iväg!
Stannade och drack på varje vätskestation (10 st) vilket sabbar tiden något men man ska ju må bra. Skönt med människor som klappar händerna och ropar "nu är det medvind" "du ser pigg ut" kom igen inte långt kvar" om de visste hur mycket de betyder för de löpande?

I mål efter 1.49.53 vilket jag är nöjd med och lagom trött och har inte ont någonstans och kollegan slog jag och brorsans tid från förra året.
Sms´en har plingat in och jag känner mig uppvaktad.

Uppvaktningen fortsätter när vi bjuder ut ett födelsedagsbarn och väljer i sista minuten att inta alkohol och ej köra och ha slampiga kläder (var förslaget på dresscode ;)).
Inte så klokt med tanke på träning i 2 timmar.

Avkopplad tjej som iakktar och inte så mycket deltar i dans etc. Dricker 4 öl och känner ingenting precis som förra året då jag gick på 50-årsfest. Så hem och nana klockan 00:00
Står i duschen med varmt vatten i 30 minuter och lägger mig och läser och dagen är slut 01:00 schnark.

2 kommentarer:

Blogger Miss Upsey Daisy sa...

Kanontid :D Vi var helt döda här och somnade i soffan.. Det brukar vara så. Planerar sällan några stordåd när jag sprungit. Vad duktig du var.. verkligen.

18 maj 2008 kl. 22:11  
Blogger Sus sa...

Tack jag bockar och bugar. Nää jag måste lära mig men jag vill för mycket. Kroppen hade mått bäst av raklånghet i soffan :)

18 maj 2008 kl. 22:14  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida