fredag 28 december 2007

Fredag och snart nyår


Imorse var jag och Kirsti och tränade rodd och cirkel. Start 6:00 *gäsp* men härligt var det!

Tränar och tränar men känns inte som om det ger så mycket, men det gör det väl ändå.

Matintaget sedan jul är på topp och inga begränsningar finns = frosseri= en synd!
Summan av lasterna är väl alltid konstant eller?

En fundering jag har är att helt sluta med alkohol och nikotin de är ju ändå bara ett gift.
Alkohol dricker jag dock sällan så när jag nämner det för någon så fnyser de bara, hur svårt kan det vara liksom... för dig som aldrig dricker? Måste erkänna att det vore mycket simpelt men då går vi över till cigaretter och det är ett helsike! 3:e dagen idag som jag är helt rökfri.

Jag har inte så svårt att inte röka, jag tänker ju inte på det hela tiden men blir jag utsatt för det och frestad som på kalas så kan jag inte motstå!

Hur knasiga är vi människor egentligen, dricka alkohol och slå ut en del av hjärnan för det är det vi gör, lite öl = blir lite lugna etc. Men i själva verket så händer det mycket i kroppen så du kan bara lura dig själv genom att säga"jag dricker bara ett par öl på helgerna", gillar ju smaken. HÖRRU! Drick alkoholfria då eller lättöl!
- hmmm tänkte det, det vill du inte va???

Då kommer nästa grej, JAPP nu är det planering för vilka lopp som ska springas i sommar. Det längsta borde bli GBG-varvet och där ska jag lova mig själv att från den 1 mars blir det inga stimulantia. Normalt planerar jag en vecka i taget men till de större loppen måste man anmäla sig i tid, dessutom så ger det en motivation.

Vad ger dig motivation? Det behöver inte vara till motion utan det kan vara andra mål.
Men det är viktigt att försöka hitta din grej. Det handlar om "huvet" pysko och vad vi kan åstadkomma genom tanken. se själv på denna länk:


Dagens: Stövel Din Sko, overknee Gina, Klänning/tunika Kapp-Ahl, sjal Gina.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida