fredag 19 oktober 2007

Fredagsfika


Fredag och jag går och väntar på fredagsfika, en jädrans bra grej som någon kommit på. Vi turas om alla 80 att ta med (3 pers) varje gång. Min tur är vecka 2.
Tips?

Sprang 9 km på 46 min och det är ok men det var kämpigt igår.
När man springer själv så är jag inte så rädd egentligen men ändå är man det.
Jag menar att för våldtäktsmän så är väl jag lite för gammal? Det har ju hänt någon 80-åring men den risken är ju inte så stor!
Men när det springer någon precis bakom så är det lite sådär tycker jag.

Det hela kan ju handla om att jag ”drar” någon det betyder att man hänkar på den framför och det är inte så jobbigt att springa då.
Igår så sprang jag förbi en kille (mysko) i blåa träningskläder och INTE löparskor och det lovar jag att det har man full koll på.
Han GICK upp för backen och uppe på krönet sprang jag förbi och han hängde på. Nästa uppförsbacke drar jag på för att skaka av mig honom men han ÄR MED! Efter ett tag så förstår jag att det kan ju inte vara samma person så jag måste vända mig om för att se. Då är det TVÅ killar bakom men den blåa träningskillen är borta. Då kommer nästa grej!!!
En av killarna har bra fart och springer om mig MEN FY FAN vad han luktade SVETT till och med 10 meter bakom stank det. DET FINNS TVÄTT MASKIN HÖRRU!!! Äckel päckel! Lite svett är ok men inte inpyrd!

Det som jag egentligen är rädd för är älgar! Men nu har jag hört att man ska ta upp två stenar och slå mot varandra.
Undrar om älgen korsar benen för att han inte ska pinka på sig av skratt innan han går till attack?
Eller om jag springer omkring stressat och hyperventilerar och letar lämpliga stenar att slå mot varandra!

och bara hittar singelformat småsten/grus och om älgen kommer närmare och närmare och närmare! hilfe!
I ren panik så står jag där och slår två singelstora stenar mot varandra (håller de mellan pekfingret och tummen), tror ni älgen hör! och blir rädd och springer in i skogen då???

Jag ni fattar själva!

Varje morgon nu så är det kroppsvisitering av Alvin, finns det några prickar?
Men icke sa nicke. Inga så långt ögat det når.

Dagens: Jeans Replay för barn… stickad topp från JC tiden och min smäckra schyrra kaptensstövlar. De är ju köpta på DNA och det är tydligen en ny sko-kedja i Sveriga. Rekommenderar de, har både billiga och dyra skor/stövlar.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag är alltid livrädd på kvällen när jag går själv! Och nu när det blir mörkt när man ska gå till jobbet blir det ännu värre, jag kollar bakåt hela tiden...
Älgar....shit! dom e läbbiga!

21 oktober 2007 kl. 21:18  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida