måndag 10 augusti 2009

Ojdå!

I lördags var jag och min dotter iväg till Arkens Zoo och inhandlade en ursöt liten hamster som vi genast döpte till Sigge, 7 veckor gammal sa dom att han var.

Eftersom jag inte kan så mycket om hamstrar så googlade jag om det när vi kom hem, det stod att dom kunde vara lite lekfulla i början o bitas o så där, men det visade sig att vi måste ha haft en väldans tur för lilla Sigge var så lugn o fin, min dotter låg o myste i soffan med honom på kvällarna o han bara låg där.

Åt gjorde han för dag 3 konstaterade vi att han redan blivit tjock, riktigt tjock.
Igår verkade han ha ont nånstans på eftermiddagen så vi gissade på att han hade (ont i magen gissade vi på för min käre sambo lät honom smaka på starka ostbågar kvällen innan),
låg bara i sitt lilla hus och ville inte ens springa i sitt favorithjul....

helt plötsligt började han kvittra o sprang in o ut genom huset o buffade runt o hade sig,
jag städade så jag lät honom bara vara, någon timme senare kom min dotter hem med sina kompisar o skulle visa den nya fina buren vi köpt åt honom...hon ropade "mamma,

Sigge har fått ungar" ...jesus christ!!! Sigge visade sig vara en liten siggelina...eller va sjutton gör man nurå? Jag kan inget om hamstrar!! Förslag emottages tacksamt....

/C

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida