fredag 5 juni 2009

Rabarberkräm


Har käkat olika fruktsoppor från Varma Koppen och blivit helt såld fastän de innehåller en del socker. De stillar min hunger sent på eftermiddagen och jag får väl en sockerkick i samma veva.

Så sagt och gjort jag och lill-sonen skulle göra rabarbersoppa!
Plockar in, skalar och kollar kokbok...
Ingen rabarbersoppa men rabarberkräm, What a heck!

Rabarberkräm det blev!

Tar och stoppar ner en tesked i sörjan som faktiskt är lite grönaktig och trådig och allmänt slemmig tänk snor.

och trycker upp den i sonens plyte *smaka*
han får minsann inte isär läpparna och han är fantastisk på att smaka annars.
Han väser fram mellan ihoptryckta läppar *för varmt*
??
- nä det är inte varmt!
på tredje försöket gick det
- m det va ju gott (tveksamt övertygande)
och han går sedan och leker.

Väl framme vid lunchtid så ska vi äta och pappa kommer hem med lunch.

- kom vi ska äta nu
- jag är inte hungrig
- jo du får äta lite
- jag är faktiskt inte hungrig mamma
- Kom nu!
- jag vill inte ha soppa...
*asg*
nä det är pyttipanna

Sonen kommer med hoppsa sa steg och äter med god aptit

Men jag kära vänner jag tycker rabarberkrämen blev helt underbar och så enkelt det var att göra!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida