onsdag 15 april 2009

Det gör ont ända in i själen!

Kan jag uttrycka mig mer konkret?!
När barn far illa, som lille Victor som inte ens fick komma hem när han inte hade långt kvar att leva. FY FAN att alla bara sitter och inte gör något och då menar jag de ansvariga!

När de myntade ihop en regel som säger 17 år för att detta ska gå i lås så undrar man...
fångade de en siffra i luften eller tänkte som många gör "vi tar det sedan" ja alla under 17 år

Hoppas att ni skäms men förmodligen känner inte någon av er inom den kommunen något ansvar så ni väljer att slippa känna! Skönt för er men straffet kommer alltid var så säker!

Eller flickan som är 8 år i ett arabland som är gift men en gubbjävel som är 50 år äldre och äktenskapet ska fortgå.
Helt ok med pedofiler i vissa länder medan det är straffbart i andra. Jag tror inte mina ögon. Jag måste ju säga att det inte är så konstigt med rasism, inte alls.

Vi har då inte kommit långt i mänskligheten och värdet därav.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida