torsdag 5 mars 2009

Boxer

Finns det någon som är nöjd med kundservicen man får från någon leverantör som Canal Digital, Viasat eller Boxer???

Inte jag iallafall!

En del har tom tagit bort att man kan maila, det tycker jag backar oss i utvecklingen och visar på sämre kundvård så enkelt är det. Förklaringen är minskad personal och det blir billigare för företaget men inte för oss kunder.

Ringde till Boxer efter en viss historia som jag inte går in på denna gång, men samtalet var allt annat än trevligt och Oomi var inte placerad på rätt ställe om man säger så.

Hade suttit i flera omgångar i kö till kundservice på tisdag kväll och det verkar som om samtalet bröts efter en tid och sista gången blev tiden 20 min. Så i en timme satt jag bara och ringde.

Jag är trevlig när jag ringer och förklarar mitt ärende. Får olika svar än en gång i mitt ärende och problemet är inte löst.

Det otroligt dåliga mottagande bestod i att jag så klart klagade på den långa väntetiden och då beklagade sig Oomi att de hade det minsann värre och att de bara var 4 stycken.
Ja det bryr ju inte jag som kund mig så mycket om och du kan bara framföra mina synpunkter.Då snäser hon till och höjer rösten och meddelar "TACK FÖR DEN" och klickar mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hur seriöst är företaget Boxer som har trotsiga tonåringar på kundservice?Om hon är trött på sin arbetsplats och dess hantering så ska hon knappast ta det med kunderna. Kanske är det dags att se sig om efter något annat arbete eller förväntar de sig att vi kunder oj´ar oss och tycker synd om de och dessutom klappar de medhårs.

Måste man "tycka synd" om personalen för att överhuvudtaget få tala med kundservice hos Boxer???

Är det ett krav?

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tänk om vår chef hade fått höra att någon hade KLICKAT en kund! Hade inte blivit långvarig här i alla fall. Så får man ju inte bete sig på en kundtjänst! Bland det värsta jag hört !
Carina

5 mars 2009 kl. 09:17  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida