måndag 15 september 2008

Ute

Var på kräftskiva med familjen i fredags och fick höra att någon "snackar" om att jag ät ute mycket och att mannen alltid får ta hand om barnen.

En sådan här person är ju ute efter att jag ska framstå som en dålig mor och en hemsk människa.
Då blir jag ju väldigt frågande till vem det kan vara? Människan känner ju mig inte det förstår jag.

Om jag är ute mycket så stämmer det delvis i perioder då jag går ut och äter med arbetet och leverantörer och även ibland med aktiviteter. Ikväll ska vi spela curling och sedan äta. Men jag är 100% nykter då jag alltid vill köra hem och jag ska ju köra bil nästa morgon då dessa dagar alltid sker på vardagar.

På helgen däremot så är ju inte mannen hemma då det alltid är någon tävling sonen ska vara med på. Då har jag inte någon möjlighet att i ordets bemärkelse att gå ut.

Att det sker på vardagar har med mitt arbete att göra och det är förbannat trevligt och kul. Mannen trivs hemma så vi har har det riktigt bra båda och mitt yrke kräver det. Annars får jag byta till ett förmodligen lika tråkigt yrke som den som snackar har.

Summan av kardemumman BRUDEN för en tjej är det var så säker sluta vara avundsjuk!!!
Att folk bara orkar att snacka om andra, de verkar ha för lite att göra.

Kom hem till mig så ska du få se så ska jag köra skiten ur dig på en dag.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Herregud säger jag bara, har folk inget bättre för sig än kontrollera andra. Jag fattar inte hur man hinner med, jag har nog med mig o min familj, skulle aldrig orka med att hålla kolla på närvarhuroftasällan andra människors lever sina liv!!!Hon är förmodligen avundsjuk för att du har en stor kompiskrets och ett aktivt liv, strunt i det. Alltid är det nån som stör sig på nåt..visar bara att man inte är helt grå ;-)

15 september 2008 kl. 10:01  
Anonymous Anonym sa...

Jag håller med, vad är för folk som orkar bry sig så mycket om andra att de måste snacka en massa skit! *suck* Stå på dig Sussie, du är en fantastisk mamma och fru!

16 september 2008 kl. 21:38  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida