lördag 20 september 2008

Porterstek


Ikväll blir det porterstek och till affären "utanförstan" vi for utan recept och vad i hela fridens namn skulle jag då handla, jag har ingen aning om vad som är i förutom Porter?

Frågade i "charken" om vad det var i? Jaaaa det är svartvinbärssaft, vitlök etc etc bla bla bla

?????

?????

*Har jag inget minne av!!! och det var ju längesedan jag gjorde det. *

- Vänta jag har ett recept här bakom, och hon försvann.
Hon kommer tillbaks och frågar
- Kanske du vill ha ett så kopierar jag?
- Jaaa gärna (skiner upp som en sol)

Sådant här händer bara ute på landet eller hur!

Får recept och en rejäl köttbit "fransyska" (ska vara väldigt bra till det här meddelar hon) och kan följa receptet på vad vi ska ha.

NU luktar det så gott hos det Josefssonska hemmet för det står på spisen och sjuder.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida