söndag 23 maj 2010

Göteborgsvarvet 2010

Mindre musikanter kändes det som och de som var på plats var inte på plats.
Hade satt på någon skiva i väntan på att börja spela, folkfesten uteblev för mig iallafall.
Mycket sämre än tidigare lopp. Att åka buss från Åby för löpare innebar 1 timmes väntan i kö, aj så dåligt.

Ambulanserna åkte i skytteltrafik och sirenerna löd. Fick stanna mitt under pågående lopp för att ambulansen skulle fram.

Inte lätt att träna inför sådan värme och viktigt var att dricka under loppet. Van löpare som jag valde att efter 10 km fundera på att bryta för att jag inte skulle slå min tid, värme eller fortsätta? Tiden var då 53 min = inte snabbt sluttid skulle bli 1.52-53 och vad skulle jag säga till de som skulle ta mig tillbaka pigg som jag var.

En man snett bakom ifrågasatte samma sak till sin vän och då vännen svarade att han skulle ge sin medalj till sin son.

Lätt som en plätt skulle jag också ta hem en medalj till min son, japp det kör vi på. Räknade ut att jag kunde springa i vanlig takt och vila lite på varje vattenställe och ändå hamna under 2 timmar. När jag hade ett par kilometer kvar så tog batteriet slut i klockan och hjääälp katastrof nu kunde jag inte hålla reda på tiden längre...

Dundrade på lite extra i slutet och kan man tänka sig jag hamnade på 1.59 istället för 1.52 och jag är nöjd!
Sonen är också nöjd för han har gått omkring med sin medalj halva dagen.
- Och du mamma! Du måste kommit 21:a för det står på! Det måste vara väldigt bra
-mmm just svarade jag :)
(21= 21km står det på.. men man behöver inte tala om allt)

Så när andra säger till mig att under två timmar är bra så är det inte det för mig men det är ändå en kraftansträngning för alla som genomfört loppet well done!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida