söndag 21 februari 2010

Personal i Göteborg


På Gina Tricot så var det ett plagg en tjej i personalenhade hade på sig och jag frågade om den.
- Slut! och så vände hon ansiktet framåt och fortsatte med plaggplockandet. Ok sa jag vad heter plagget? (Gina har en förmåga att ha återkommande kläder)
- Spelar ingen roll! och så gick hon
- öhh

F-b-d

och efter en stund så går jag efter för hur svårt kan det vara?
(I alla plagg från Gina står det namn på plagget) och frågar henne igen och säger att
- de kanske kommer igen och att jag skulle gärna vilja veta?
- Spelar ingen roll de är slut och snoppar av mig igen

DÅ! Japp blev arg och höjde rösten STÖR JAG DIG ELLER!?"

Hon stannar upp och försvinner därifrån och 2 sekunder senare får jag en lapp med namnet på plagget BRA! så ska det se ut, det kallas kundservice.


Eller vi fikade på något som heter Tugget eller något sådant, sonen beställer bärpaj och vaniljsås och jag ville ha ett glas vatten.
På pajen prutade hon på en liten klick med vaniljsås och jag tänkte hmmm ja ja den måste ju varit i något varmt skåp. Jag fick vatten direkt från kranen utan att hon hade spolat fram fräscht vatten (kanske ni gör så och jag är ovanlig?) i ett nydiskat VARMT glas mmmmmvagott

Sätter oss och mycket riktigt pajen är kall. Jag går tillbaka för ska vi fika så vill jag att det ska smaka. Hon stirrar på mig och slänger fullkomligt in pajen med vanlijsåsen i micron.


Hmm.. vänta lite jag vill inte ha varm vaniljsås... hon slänger fram den igen nähä då kan jag inte hjälpa dig! Jomen om du häller över vanijsåsen på en annan tallrik så länge så funkar det nog?!

Så till slut så blev det bra. Mitt varma vatten till den goda cookien var varmt och inget gott.

Varför väljer man ett yrke där man arbetar mot kunder om man inte vill arbeta för kunder?

Om jag varit arbetsgivare så ja ni vet vad!!! Jag kanske är för krävande för att vara svensk voch inte håller tyst men lite får vi faktiskt kräva av våra medmänniskor.

Jag är bara så förvånad

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida