fredag 25 september 2009

Synergier

Ett modernt ord av sin tid är detta just nu.

Något som också är aktuellt är de gamla charmkurserna

På H&M i sta´n (Borås) önskar de nu sina kunder en trevlig dag! Inte en dag för tidigt,
har känt att vi får handla där på nåder och att man stöööör de = inte bra!

I Knalleland är det dock andra bullar som gäller,

Ett besök av mig förra veckan:

Såg ett ribbstickat linne och det fanns inte någon galgad kvar i min storlek men det fanns ett på dockan (halvdocka på hyllan ovanför)
en parentes är att dessa stryker man inte det är en tydlig överkurs och ska det göras så är tvättetiketten på en trosa lika viktig, är jag tydlig?

Så jag ber att säljaren byter linne på dockan ”dra av och sätt på”
- Nääää det går inte
- ?? varför inte det då?
- nääää vi får inte det
- ok men varför?
- vi har en massa regler här och vi måste stryka plagget innan det sätts på dockan
- men det här behöver ju inte strykas?
- jo vi måste stryka alla plagg
- är inte poängen att de ska säljas?
- jo men vi får inte det och det är ingen som hinner stryka nu (i butiken är det knappt några kunder och det är fler personal än kunder)
- ok svarar jag då kanske du kan ringa mig imorgon eller något när ni nu hinner byta på dockan och så kan jag komma och köpa linnet då?
- nääääee vi får inte skriva lappar
??

Denna frågeställning fortsätter ett par minuter och jag är mycket artig och försöker få smarttjejen att förstå
Jag får tjata något och hon tar mitt telefonnummer

 

ÄN IDAG HAR HON INTE RINGT!

Säger bara BRA JOBBAT!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag blir irriterad bara av att läsa detta!!! helt otroligt!!

28 september 2009 kl. 08:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida