onsdag 4 februari 2009

Trevlig personal


Har varit i butiker nu det senaste dagarna och personalen har förvandlats till att vara otroligt hjälpsam med ett leende på läpparna. Blir på riktigt gott humör!


Lågkonjuktur

Beror det på att personalen fått en tillsägelse att vara trevliga och SÄLJA! eller beror det på att de har mindre att göra och därmed mindre stress, det ena ger det andra liksom?


Frågan är då om HM personalen har "förvandlats" till att vara trevliga säljare som inte blir störda när man ropar på de för 3:e gången,

för det har ju ingen aaaning om att det är deras uppmärksamhet man försöker få när man säger -"ursäkta kan du hjälpa mig"? för de packar hellre upp kläder och rättar till på stängerna och det värsta som kan hända är att de blir STÖRDA!

MYCKET MÄRKLIGT BETEENDE!


ungefär när man frågar

- jag undrar om xxx xxx det finns?

- (pekar på något långt borta) om det inte hänger där borta så finns det inte...

- ähum tack för hjälpen (idiot ansträng dig inte i onödan)


Gina Tricot har något liknande, lite bättre är de allt men frågar man efter något så har de ingen koll och slår i pärmar, fast det är ju positivt att det försöker.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kan inte göra annat än att instämma!! Det konstiga är att man egentligen inte tänkt att det faktiskt är så, service är long gone..men den kanske kommer tillbaka i dessa stränga tider.

5 februari 2009 kl. 07:42  
Anonymous Anonym sa...

Trevliga expediter = nöjd kund och inköp. Jag är en känslig kund och blir jag inte bra bemött så handlar jag inte. så det så!

5 februari 2009 kl. 11:04  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida