onsdag 20 februari 2008

Förbannad!!!

Igår så vad det två händelser som gjorde mig pisst off!

Mannen sjuk jag doktor... vilket ledde till att jag kom sent till arbetet för jag var hos doktorn och sedan åkte hem med mat till mannen. Gick sedan tidigare från arbetet. Allt redan informerat till chefen.
Vissa andra dagar sitter jag till 19-20 så det går jämt upp. Ta och ge som ni vet.

Då är det en kollega som det klagas på att gör han sina timmar eller ej? och jag lägger mig inte i, "mind your own business" liksom.
Då går han igång på mig när jag skulle gå igår och blir sågon slags syndabock för sina egna "egenskaper" men jag lovar han ska få veta var skåpet ska stå IDAG!

Dagiset har frågat ut Alvin vem som var hemma från arbetet när syskonet var sjukt och vem var hemma och vem var sjuk och vad var det för sjukdom? VAD I H-E!!!
Alvin kände sig pressad för han sa till slut att Anton varit hemma med honom... (storebror)!!!
När jag kommer så får jag reda på denna händelse och jag svarar vidare artigt på frökens frågor?? Anders var hemma och Adrian var sjuk och hade den sjukdomen bla bla bla.
Är detta en kränkning eller man gör ett övertramp ang personlig integritet?

HAR JAG NÅGONSIN IFRÅGASATT HENNES MAN OM HAN ÄR SJUK, VAD HAR HAN FÖR SJUKDOM OCH HAR HAN VARIT HEMMA FRÅN ARBETET OCH HUR LÄNGE???
Det kan ju faktiskt vara känsligt.

Summan av det hela är en ren käringnyfikenhet för de har inte med detta och göra!
Det har jag gjort klart för personen ifråga idag på morgonen.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag säger bara att det där med dagiset får en att gå i taket!! Allvarligt talat!! Helt otroligt,sicket förtroende dom verkar ha...snacka om att lägga ansvar på ett barn, ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta åt vissa dagisfröknar!! Stå på dig mot den där bror duktig på jobbet ;.)

20 februari 2008 kl. 11:15  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida